17 grudnia szóstoklasiści rozpoczęli przygotowania do kwietniowego, ogólnopolskiego sprawdzianu szóstoklasistów. Napisali pierwszy próbny test według nowej formuły, bo od 2015 roku zasady pisania sprawdzianu ulegają zmianie. Egzamin podzielono na dwie części: pierwszą - sprawdzającą wiedzę i umiejętności z języka polskiego i matematyki oraz drugą – z języka obcego.Na napisanie pierwszej części uczniowie mieli 80 minut, do rozwiązania mieli 28 zadań. Musieli napisać opowiadanie pt. "Pies na medal” i udzielić odpowiedzi na pytania do tekstu Anny Brzezińskiej „Jeździec z zbroi”. Z zadań matematycznych największą trudność sprawiało uczniom to, które dotyczyło obliczenia objętości prostopadłościanu. Dzieci musiały sprawdzić, czy do pojemnika w tym kształcie można wsypać kilogram cukru. Inne zadanie polegało na analizie diagramu, było też zadanie otwarte dotyczące procentów. Z języka angielskiego było 11 zadań, na których rozwiązanie uczniowie mieli 45 minut. Aby oswoić ich z formą sprawdzianu, zachowaliśmy pełne procedury.
Sprawdzian szóstoklasisty to próbny test z wiedzy ogólnej. Na sprawdzianie badany i oceniany jest poziom osiągnięć uczniów z czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce. Przystąpienie do testu jest jednym z warunków ukończenia szkoły. Mamy nadzieję, że dzięki wcześniejszym próbom ostateczny sprawdzian, wypadnie im bardzo dobrze.