Szkoła Podstawowa im mjr. H. Dobrzańskiego "Hubala"

Szkoła Podstawowa im mjr. H. Dobrzańskiego "Hubala"

66-320 Trzciel
ul. Kościuszki 21
Tel.: (95) 743-12-18/19, Fax: (95) 743-12-18

zetrzciel@zetrzciel.szkolnastrona.pl

Kalendarium

Sobota, 2024-04-27

Imieniny: Sergiusza, Teofila

Kartka z kalendarza

"Z ekologią na Ty"-Ogólnopolski Projekt Edukacyjny

W roku szkolnym 2022/2023 klasa III "a" realizuje OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY " Z EKOLOGIĄ NA TY".

Termin realizacji: 19 września 2022 - 12 maja 2023.
Realizacja zadań: 19 września 2022- 28 kwietnia 2023.

 Koordynatorzy projektu:

 Ewelina Cichewicz

 Michelle Wojciechowska

 

CELE PROJEKTU WYNIKAJĄCE Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

CELE KSZTAŁCENIA- WYMAGANIA OGÓLNE

-Doskonalenie umiejętności w zakresie rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
-Doskonalenieumiejętnościsamodzielnejeksploracjiświata,rozwiązywaniaproblemówistosowanianabytych

umiejętności
w nowych sytuacjach życiowych.
-Kształtowanie umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania

eksperymentów i doświadczeń, a także formułowania wniosków i spostrzeżeń.

-Rozwijanie umiejętności tworzenia relacji, współdziałania, współpracy oraz samodzielnej organizacji pracy w małych

grupach, w tym organizacji pracy przy wykorzystaniu technologii.

 

TREŚCI NAUCZANIA-WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE

UCZEŃ:

Rozpoznaje w swoim otoczeniu popularne gatunki roślin i zwierząt, w tym zwierząt hodowlanych, a także gatunki objęte
ochroną.

Rozpoznaje i wyróżnia cechy ekosystemów, takich jak: łąka, jezioro, rzeka, morze, pole, staw, las gospodarczy. Określa

składowe i funkcje ekosystemu na wybranym przykładzie, np. las, warstwy lasu, polany, torfowiska, martwe drzewo

w lesie.

Rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku

przyrodniczym.

Odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych informacje dotyczące środowiska przyrodniczego,

potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia.

Prowadzi proste hodowle roślin, przedstawia zasady opieki nad zwierzętami, domowymi, hodowlanymi i innymi.

Planuje, wykonuje proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych,

tworzy notatki z obserwacji, wyjaśnia istotę obserwowanych zjawisk według procesu przyczynowo- skutkowego

i czasowego.

Chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym

otoczeniu- miejscowości, regionie.

Segreguje odpady i ma świadomość przyczyn i skutków takiego postępowania.

Ubiera się odpowiednio do stanu pogody, poszukuje informacji na temat pogody, wykorzystując np. Internet.

Ma świadomość istnienia zagrożeń ze środowiska naturalnego, np. nagła zmiana pogody, huragan, ulewne deszcze,

burza, susza oraz ich następstwa: powódź, pożar, piorun. Określa odpowiednie sposoby zachowania się człowieka

w takich sytuacjach.

Określa położenie i warunki naturalne swojej miejscowości oraz okolicy, opisuje charakterystyczne formy terenu,

składniki przyrody, charakterystyczne miejsca, np. miejsca pamięci narodowej, najważniejsze zakłady pracy, w tym

ważniejsze przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, interesujące zabytki, pomniki, tereny rekreacyjne, parki

krajobrazowe, parki narodowe.

Organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie, zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie

bezpieczeństwa, z uwzględnieniem selekcji informacji.

Posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu

zadania.

LISTA EKO ZADAŃ I WYZWAŃ

MODUŁ I- JESTEM EKO

MODUŁ II- PRZYRODA WOKÓŁ NAS

MODUŁ III- RADY NA ODPADY

MODUŁ IV- EKO ZDROWIE

MODUŁ V- EKO INSPIRACJE

MODUŁ VI- TIK W EKOLOGII

Las w słoiku

W ramach realizowanego projektu „Z ekologią na Ty" uczniowie z klasy IIIa wykonali „Las w słoiku".

"Z ekologią na Ty" - JESTEM EKO. Realizacja projektu edukacyjnego klasa III "a"

Klasa III "a" w roku szkolnym 2022/2023 realizuje Ogólnopolski projekt edukacyjny " Z ekologią na Ty". Uczniowie wykonali zadanie z Modułu 1 - JESTEM EKO!